بلاگفا چه کار می کنی؟

اخیرا شاهد تغییرات مشکوکی در بلاگفا بوده ایم که با اسم برنامه نویسی جدید ASP.NET 2.0

توجیه شد.

خوب توضیح می دهیم (ساده ترین روش ممکن) :

من می خواهم آدرس ، نام و مشخصات شما را بدانم.

یک : از شما دعوت می کنم که از سایت من دیدن کنید به آدرس فلان

دو: بلافاصله به وب سایتی که گزارش آماری سایت من را می دهد می روم مثلا در اینجا

سه : اون بالای صفحه روی لینک آخرین بازدیدکنندگان کلیک می کنم.

چهار : حالا روبروی آنجایی که پرچم ها قرار دارند روی آی پی نوشته شده کلیک می کنم.

پنج : صفحه جدیدی باز می شود که در آن تمام اطلاعات از سیر تا پیاز درباره شرکت سرویس دهنده اینترنت فرد قربانی نوشته شده.

شش : کافی است که با کارمند آی اس پی شما دوست باشم یا اینکه آدم با نفوذی باشم در عرض چند ثانیه تمام اطلاعات شما را برایم آماده می کنند.

این تازه آماتوری ترین روش تشخیص هویت از روی آی پی بود که گفتم تا کسانی که این روش را انکار میکنند بدانند.

خوب انگار از بحث اصلی خارج شدیم.

ادامه می دهیم.

حالا برای مقابله با پیدا کردن آی پی ما چه روشهایی وجود دارد؟

روش اصلی این کار استفاده از سرویسهای وی پی ان یا استفاده از نرم افزارهایی مثل:

ultru surf

free gate

tor

,...

در واقع این نرم افزارها آی پی ما را با یک آی پی دیگه مثلا در آمریکا ، فلیپین یا هر جای دیگه عوض می کند و اینطور می شود که دیگر ما در اینترنت قابل ردیابی نیستیم.(اساتید ببخشند).

این روش داشت کم کم خیلی باب می شد و دستاویزی شده بود برای بلاگرها تا کاملا امن وبلاگ بنویسند.
ولی این روزها در زمان ورود به بلاگفا وقتی یکی از این نرم افزارها باز باشد پیام زیر نمایان می شود.

در حال حاضر به دلیل حفظ امنیت کاربران امکان ورود به بخش مدیریت را ندارید.

حالا وصل شدن ما به بلاگفا با نرم افزار اولترا سرف چه صدمه ای به امنیت کاربران می زنه بزرگان دانند.


پی نوشت جدید : انگار این مطلب دوباره در این جنجالهای جدید بالا اومده.
خدمتتون عارضم که جدیدا دیگه این اتفاق نمی افته و احتمالا علیرضا شیرازی در کارش تجدید نظر کرده.
اگر اشتباهی شده حتما اطلاع بدهید.


0 comment:

ارسال یک نظر